خانه ای روی آب

خانه‌‌ای روی آب اثری است از «آرتور امید آذری» معمار برجسته‌ی کشور. در این اثر چشم‌ها حرکت می‌کنند. آهسته و پیوسته. فضا به‌گونه‌ای است که حرکت را برای چشم ایجاد می‌کند و نه جابجایی. چیز سخت و زخمتی وجود ندارد. هر آن‌چه هست سیالیتی نرم و روان. در فضای سیال این چشم‌های ناظر هستند که حرکت می‌کنند و فضا را درک می‌نمایند نه پاها! بنا نقاط مکث مطلوبی دارد. ایوان رو به منظره بسیار دل‌‌نشین است.

پل وتراس معلق


ورودی ویلا


پلکان معلق با کابل

چشم انداز تراس به محیط اطراف و آبشار سیال در طبقات

کنتراست حجم بنا با طبیعت پیرامون

سیالیت فرم بنا و محیط محوطه

سیالیت درفضای داخلی وپلکان معلق


طراحی و اجرا:آرتورامید آذری
مکان:دماوند
سال ساخت:90-89
کارفرما:عباس یزدانی
عکاس:نیکزاد تولایی

نظرات 8 + ارسال نظر
نطنز نیوز یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:34 ب.ظ http://natanznews.ir



پایگاه اطلاع رسانی نطنزنیوز

نطنز نیوز یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:34 ب.ظ http://natanznews.ir



پایگاه اطلاع رسانی نطنزنیوز

Tara.Sh یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:56 ب.ظ

مرسی!!کلی فیض بردیم!!بازم از این پستا بذارید!!:)))

خواهش می کنم..

سجاد یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ب.ظ

دمت گرم دنی خیلی حال کردم...یعنی یه روزی میشه ما هم ازین طراحیا کنیم؟؟؟؟/؟

نیما یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:22 ب.ظ

قشنگ بود.
کتاب اسکیس و راندویه امیدرو خریدم.الانم دارم از رو کتابش تمرین میکنم.
کلا ازش خیلی خوشم میاد.
ولی......
برای من زوده هنوز راجب این خونه نظر بدم.چون هنوز هیچی نمیدونم.هنوز وقت زیاد داریم.باید ایده هامونو پرورش بدیم.هنوز زوده......

مهسا دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:47 ب.ظ

سلام فکرکنم اگه آدم از نزدیک واقعا درکش کنه خیلی جالب باشه!آخه من فقط پله های سیالشو درک کردم.
با تشکر از پست جالبتون!!!!!!!!!!

زیبا پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ق.ظ

خیلی جالبه...........
.مرسی...
بنظرم شاید سیالیتشو خوب نتونیم درک کنیم اما زیبایشو چرا.
خیلی خوشگل بود خداییش...

ارین !!! شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ

از جمله ی یه دونه کاریات !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد