سال نو مبارک!!

یک سال گذشت... سالی که توش واسه هممون پر بود از اتفاقات رنگارنگ...می دونم تصمیمای زیادی گرفتی و کارهای زیادی انجام دادی حالا یا درست و بجا و یا غلط و نابجا.

قدم های زیادی ام برداشتی که بعضی هاشونو محکم تو مسیری که میخواستی کوبیدی و یه لبخند رضایت بخش زدی. تو بعضی راههام با تردید و ترس و لرز پا گذاشتی و شایدم زمین خوردی...

نمیدونم کدوم کفه ی ترازو واست سنگینی میکنه... نمیدونم وقتی چشماتو میبندی و سالی که گذشتو مرور میکنی چه احساسی بهت دست میده امیدوارم ورق زدن خاطرات ذهنت چیزی جز احساس لذت و رضایتو تو وجودت نیاره.

حالا اگه چیزی جز اینه بازم فرق زیادی نمیکنه میدونی چرا؟؟...واسه اینکه آخرین صفحه سال 89 هم ورق خورد وپرونده یه سال دیگه از عمرت کوبیده شد و به آرشیو پیوست...

حالا یه کتاب جدید به روت بازه کتابی که همه ی 365 صفحه ی توش سفیده سفیده و تو باید صفحاتشو پرکنی!!توو!!! اینکه چی بکشی دست خودته خواستی میتونی با رنگای خوشگل و زنده توش هنرتو نشون بدی و یابا خاکستری و تیره... نه نه!!!!

خلاصه اینکه مهندس! خیال نکنی فقط لباسای تنت نو شده ها!نه!همه چی نو شده.حتی دفتر زندگیت من که میگم حسابی مراقبش باشو نذار بیخودی ورق بخوره و سیا شه...

دوست خوبم برات آرزوی بهترینارو دارم.آرزو میکنم تک تک صفحه های زندگیت پر از راندوهای(!) قشنگ باشه و هر صفحه اش بهتر از دیروز وهر سالش بهتر از پارسال.

از خدا میخوام قدم هاتو با قاطعیت تو مسیرایه درست زندگیت بذاری وسال 90 برات سالی باشه پر از اتفاقای قشنگ و ایده های قشنگو البته نمره های قشنگ!!!... 

سال نو...... مبارک!! 

راستی از این که اولین پستم تو این وبلاگ تبریک سال نو بود خیلی خوشحالم و اینو به فال نیک میگیرم!

هنر نمایی با انگشتان دست..

سلام

بعضی وقتا که تو وب چیزایی رو میبینم که جالبن ولی به معماری ربطی ندارن

خیلی به خودم فشار میارم که اونا رو تو بلاگ نذارم تا مبادا وبلاگ از اون هدف اصلی دور بشه 

ولی همیشه نمیتونم موفق بشم این هم یکی از اون موارد هستش 

امید دارم که خوشتون بیاد

بقیـشــــــــــــــــــــــــون رو در ادامــــــــــــــــــه مطلب مشاهده بفرمایید

ادامه مطلب ...

تفریح از نوع معماری....

""این پست توسط خانم زهرا مددی نوشته شده است....""

سلام

این بار دو تا پاور پوینت براتون آماده کردم 

اولیش درباره ی معماری یکی از روستا های استان Cantabria اسپانیاست.....

دانلود

و دومیش هم یه عکس هایی است از مناطق مختلف جهان 

امید وارم لذت ببرید...

دانــــــــــــــــــــــــــــــــلود

باز هم کانسپت

واقعا کانسپت چیست؟  

 

1-یک دید انتزاعی است که هنوز به بارننشسته و در ذهن طرح‌ریزی می‌شود. در واقع کانسپت شناخت ذخایر فکری معمار است و پلی‌ بین واقعیت و عمل است و معنای آن فراتر از تجلی فرم است و مسائلی که در کانسپت نهفته شده در فرم متجلی می‌شود.  

 

2-در فرآیند طراحی معماری ایده و کانسپت نقش مهمی دارند و طراح را از نقطه شروع تا پایان در راستای نیل به اهداف پروژه یاری می‌دهند و اصطلاحا می‌توانند گره بزرگی را برای طراح پروژه بگشایند.

3-در طراحی کانسپت سه مرحله وجود دارد، مرحله نخست دنیای عوامل موثر مرتبط با پروژه که معمار باید آنها را شناسایی و تحلیل و تجزیه کند. مرحله دوم، روشی است که معمار اطلاعات را در آن پردازش می‌کند و محصولی که معمار به‌دست می‌آورد، سومین مرحله است. کانسپت وجه خلاق یک معمار است و جسمیت معماری را به‌وجود می‌آورد و بیان شخصی یک معمار از پدیده است 

 

 

برخی از نظرها راجب کانسپت : 

 

1-من هنوز کانسپ تو ابهامه
چون حتی تو تعاریف اساتید مختلف در مورد کانسپت من تضاد هایی دیدم
یکی میگه کانسپت یعنی الهام مثلا شما یه چیز رو میبینی و از اون بلافاصله الهم میگیری و اونو با یه نحوی به فرمت ارتباط میدی
یکی میگه کانسپت یعنی سناریو معماری یعنی اینکه اون برنامه ریزی که ابتدای کار برای طرحت میکنی که مثلا می خوام کجا اتفاق بیفته و کی باشه و اینجور چیزا
من خودم هنوز با خود کلمه کانسپت مشکل دارم  

 

 

 

2-از نظر من کانسپت یعنی کشک... اینهمه همایش کانسپت برگذار شد آخرشم هیشکی هیچی نفهمید.... شرط میبندم خود سخنرانام داشتن چرت میگفتن... کانسپت چیه دیگه... خودتونو الاف این چیزا نکنین...
گشتیم نبود.... نگرد نیست...  

 

 

3-زیبایی معماری همین چالش هاش هست همین بحث ها
معماری فلسفه هست معماری در حال حرکته معماری یه وجود زنده هست برای همین قانون و تعریف خاصی نداره
تعاریف و درس های معماری همه سیال هستن  

 

 

4-به نظر من کانسپت بخش مفهوم گرای معماری یا همون جنبه هنری معماریه...اینکه جرقه ای که باعث ایجاد فرم و روابط و...در یک بنا یا یک المان میشه چیه...؟این جرقه میتونه فرم یه سگ نشسته یا حس یخ زدن تو یه روز برفی یا حتی ایده گرفتن از کار یه معمار بزرگ باشه...در واقع کانسپت استارت یه طرح وخلاقانه ترین بخش معماریه....


 5-الان که قراره هر کسی یه تعریف از کانسپت داشته باشه من هم قبل از این که نظرات رو بخونم تعریفمو میگم....

کانسپت از دیدگاه و آموخته های من تا اینجا این بوده که بر اساس در نظر گرفتن موقعیت و اساس طراحیمون یه سری خطوط یا اشکال که با هم درگیر میشن و یه طرح کلی رو به ما میده .....
که این طرح یا ایده گرفته شده از چیزیه یا این که یه چیزی رو منطقی تعریف میکنه...
حالا ما میایم اون طرح و ایده رو روی حجم میاریم و کانسپت حجمیشو میسازیم.....که اینجا مشخص میشه کجا نقص داریم...

طرح ما میتونه هر چیزی باشه.........به نظر من خوبه که آدم از چیزی ایده بگیره ولی نه این که بخواد چیزایی رو که دیده رو روی کار خودش پیاده کنه.....یعنی کپی نکنه...

از خطوط منحنی تا زاویه های تند و تیز ............که من خودم عاشق کارای منحنی و نرمم

یه معماری که الان اسمش توی ذهنم نیست اومده بود و برای یه فروشگاه مرغ یه طرحی رو پیاده کرده بود که طرحش دقیقآ یه مرغ بود....یعنی طوری بود که شما وارد شکم مرغ میشدین............که این کار اصلآ صحیح نیست.....


دیگه نمیدونم چی بگم..........از تعریف بدم عذر میخوام
  

 

 

حالا با این تفاصیر واقعا کانسپت چیه!!!!!!!!!!!!!!!  

 

 

کانسپت

از اونجایی که این کلمه تو این ترم چند بار به گوشم خورد، گفتم ید نیست یه سر تو اینترنت دنبالش برم و بفهمم یعنی چی!!!!! ولی فهمیدم چیز نیست"روش اجراى یک چیز" هستش.


یه مطلبی گیر اوردم گفتم بد نیست همه بچه ها ( البته همه که نه بعضیا) بخوننش.







ترجمه کانسپت{Babylon}:

‌راه کار،تدبیر،روش اجراى یک چیز،چکیده ،فکر،عقیده ،تصور کلى ،مفهوم

روانشناسى : مفهوم
علوم نظامى : خلاصه خط مشى



ادامه مطلب ...