ماریو بوتا و خانه شخصی در مونتاگنولا

از معماران مشهور سوئیسی و زاده سویس است.او اولین خانه خود را در سن ۱۶ سالگی طراحی نمود.این خانه برای دو خانوار در نظر گرفته شده بود و در Ticino ساخته شد. در حالیکه نظم و انضباط در این سازه ناجور بوده و مشکلاتی را دارا میباشد ارتباط ساختمان با سایتش ، جدا سازی فضای سرویس گیرنده و سرویس دهنده (از نظریات ویژه کان) ، عقب نشینی عمیق پنجره ها همه آغازهایی برای شکل گیری شیوه ماریو درطراحی بود.


botta - picture 1

ادامه مطلب ...

خانه روتو

خانه روتو خانه روتو یکی از کارهای اخیر لوئیجی کُلانی(Luigi Colani )در زمینه معماری است. که به نمایش گذارنده تفکر آینده‌گرای او و توجه به طراحی در فضای حداقل با بهره‌گیری از تکنولوژی است. فضای خواب، حمام و آشپزخانه در درون یک هسته مدور قرار گرفته‌اند و با حرکت یک موتور مرکزی ، در موقعیت مناسب برای استفاده قرار می‌گیرند. این خانه 36 متر مربع مساحت دارد و برای یک خانواده دو نفره طراحی شده‌است. 

ادامه مطلب ...

یزد شهر "ترین" های ایران !




یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیاست. همین دو ویژگی کافی است تا ایرانیان بدانند کشوری به وسعت تاریخ جهان دارند و شهری کویری که می توانند خشت به خشت، ریگ به ریگ و لحظه به لحظه تاریخ آن را به رخ جهانیان بکشند.دومین شهر تاریخی جهان "برترین" جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی زیادی دارد که هر کدام از آنها می تواند به تنهایی جاذبه ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان باشد. این شهر به شهر بادگیرها معروف است. به دارالعباده، شهر دوچرخه‌ها، شهر
شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب.

ادامه مطلب ...