سال نو مبارک!



.....یادش بخیر!!وقتی پارسال داشتم واسه تبریک عید پست میذاشتم....اون موقع وبلاگ شده بود یکی از دغدغه هامون...دوسداشتیم تندو تند بهش سر بزنیمو همیشه آپ باشه...بالاخره یه جایی بود واسه دوره هو جم شدنامون...شده بود یه پاتوق باحال واسمون!هرچند یه وقتایی ی کسایی بودن که این وسط موش میدوندن و با نظرایه بی اسم بعضی وقتا یه جنجالی ب را مینداختن ولی اونشم مزه میداد!!!

الان نمیدونم چیشد که یهو همه عقب کشیدنو انقد وبلاگمون سرد و ساکت شده....
حالا اشکالی نداره!!بذارید از اتفاقای خوب بگیم!!!تو این سالی که گذشت هممون اتفاقای خوبو بد زیاد داشتیم قهرو آشتیا... دعواها و بحثا...تو کلاسو تو خوابگاهو..بیرون رفتناو..و...و..
هه!!!یکی عاشق شد یکی فارغ!دل بعضیا مثل قبلنا همیشه فعال!بعضیام ک مثل همیشه فقط به فکره درسو مشقشونو...ای بااابااا!!
ولیییییییییییییییی.........یسری حرفو دلخوری بین بچه ها پیش امد ک ایشالله تو سال جدید همه فرامششون کننو بدون کینه و ناراحتی بریم ب استقبال بهار91!(چه جمله ای شدا!!!)

واسه من یکی ک امسال از قشنگترین سالای عمرم بود خیلی قشنگ و بیاد موندنی و پر از خاطره هایی که واسه ی همیشه ثبت شدن توذهنم..شما چطور؟!
شاید بد نباشه هر کدوم ازشمام بهترین اتفاق سال نودتونو واسمون بگید...شاید یه فرصتی باشه واسه یه خوشیه دوباره!
و این جمله ی تکراری که بلههههههههههه سال 90 هم با همه ی اتفاقای خوب و بدش ب پایان رسید!ما موندیمو یه مشت خاطره!و یه مشت تجربه ان شاءالله!
امیدوارم سال 91 واستون سالی قشنگترو پرخاطره ترو پر برکت تر از سالای قبل باشه...هم از لحاظ درسی و هم از خیلی لحاظات دیگه!!

خلاصه این که بروبچه های گله گلابه معماری 89 از همین نقطه ای که هستم با تمام وجودم دااااااااااااااااااااااد میزنم 

عیدتووووووون مبااااااااااااااااااااااااااااارک!

هووووراااااااااااااااااا هووووووووووووووررااااااااااااااا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اولش ک میخواسم شرو ب نوشتن کنم احساس کردم حرفی واسه گفتن ندارم اما الان انگار سفره ی دلم وا شده!ولی خوب ب قول قدیمیا هر آمدی یه رفتی داره!!
فقط...موقع تحویل سال مارو فراموش نکنید!

سال خوبی داشته باشید!




سوژه های شگفت انگیز خطای دید

خطای دید (خطای باصره، خطای بصری، خطای چشم) به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد ... در هر صورت امید است از این سوژه های جالب لذت کافی ببرید.



این عکس چه احساسی را به شما منتقل می کند؟





در اینجا شما سه تصویر میبینید. تصویر وسط مشکی و تصاویر چپ و راست رنگی. تصویر راست به سمت راست میچرخد و تصویر چپ به سمت چپ. جالب اینجاست که اگر تصویر مشکی وسط هم که در حال چرخش است را همزمان با یکی از تصاویر چپ یا راست نگاه کنید در ذهن این تصور بوجود می آید که با همان تصویر و به همان جهت خواهد چرخید.




بقشو از دست ندین........

ادامه مطلب ...

باهوش‌ترین فرد تاریخ


ویلیام جیم سایدیس، باهوش‌ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کند و در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شد. سایدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا به دنیا آمد و در سن ۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت.
او توانایی خارق‌العاده‌ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به‌خاطر رشد مغزی زود‌هنگام نامش بر سر زبان‌ها افتاد و بعدها به‌خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دل‌زده شد و عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می‌نوشت.
 
از دیگر ویژگی‌ها او این است که می‌توانست در ۱۸ ماهگی نیویورک‌تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به‌وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت.
ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان‌های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش‌ترین‌های دنیا را شکسته است.
برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می‌زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است.